Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

«Եթե երեխան դպրոցում ստանում է հոգևոր դաստիարակություն, ծնողը պետք է տեղյակ լինի դրա մասին»

«Եթե երեխան դպրոցում ստանում է հոգևոր դաստիարակություն, ծնողը  պետք է տեղյակ լինի դրա մասին»
26.02.2016 | 10:41

Հոգեբանական գիտությունների թեկնածու, Էջմիածնի Գևորգյան աստվածաբանական համալսարանի դասախոս ԻՆԳԱ ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՅԱՆԻ հետ մեր զրույցը 2-4-րդ դասարաններում փորձարարական կարգով ներդրված «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկայի` երեխաների վրա ունեցած հոգեբանական ազդեցության մասին է: Փորձագետներից ոմանք համոզված են, որ այդ առարկայի միջոցով իրականացվում է հոգեորսություն, կարծիք են հայտնում նաև, որ հատկապես այդ տարիքի երեխաների համար ցանկացած կրոնական դաստիարակություն շատ վտանգավոր է, որովհետև երեխայի հոգեբանությունը կարող է աղճատվել միստիկ պատմություններով:
Ինգա Հարությունյանը խորհուրդ տվեց, նախ, հստակեցնել հոգեորսություն հասկացությունը, նշելով, որ հոգեորսությունը նյութական շահ հետապնդող դավանափոխությունն է. «Հարցն այն է, թե այս առարկայի բովանդակությունը համապատասխանո՞ւմ է իր անվանմանը` պատմությո՞ւն է դասավանդում, թե՞ կրոնական դաստիարակության նպատակ է հետապնդում: Եթե հասարակությունը վստահ լինի, որ «Եկեղեցու պատմություն» առարկան իր բովանդակությամբ ու մատուցման ձևով պատմություն է ուսուցանում, ոչ թե կրոնական դաստիարակություն, ինձ թվում է` ո՛չ ծնողները, ո՛չ իրավապաշտպաները չեն ունենա այդ մտավախությունը»:
Ինգա Հարությունյանը համամիտ է, որ եթե երեխան դպրոցում ստանում է հոգևոր դաստիարակություն, ծնողը պետք է տեղյակ լինի դրա մասին: Երեխան այդ տարիքում շատ ներշնչվող է, եթե ընտանիքում հայացքները այլ են՝ աթեիստական կամ այլ եկեղեցու պատկանող, երեխայի ու ծնողի միջև կարող է խնդիր առաջանալ: Հոգեբանը տեղեկացրեց նաև, որ քաղաքում կան մանկապարտեզներ, որտեղ կրոն են դասավանդում, բայց ծնողն այդ մասին պատահաբար է իմանում, և բրոշյուրներից, որ երեխան տուն է բերում, հասկանում է նաև, որ ոչ թե առաքելական, այլ, ենթադրենք, ավետարանչական եկեղեցու ուսմունք են քարոզում: «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկան, 2-4-րդ դասարաններում փորձարարական կարգով է ներդրված: Այսինքն, նպատակ կա փորձ կուտակելու, որպեսզի շտկումներ արվեն, և ցանկալի է այդ գործընթացում անպայման հաշվի առնել նաև ծնողների, փորձագետների արձագանքը: Կրթության ոլորտի մասնագետները պետք է անեն ամեն ինչ, որ այդ ամենը լինի պարզ և հասկանալի, ու ծնող-մանկավարժ օղակի մեջ չխախտվի վստահությունը»,- պարզաբանեց հոգեբանը: Սակայն մտավախությանը, թե հոգևոր դաստիարակությունը կարող է աղճատել երեխայի հոգեբանությունը, համամիտ չէ: Նրա խոսքով՝ հոգեբանությունն ապացուցում է, որ կրտսեր տարիքում երեխաների համար քրիստոնեական հոգևոր դաստիարակությունը նպաստավոր է, եթե կազմակերպված է այդ տարիքի երեխաների հոգեբանությանը համապատասխան. «Հինգ տարեկանում, որ համարվում է ճգնաժամային տարիք, երեխայի մեջ կարող է առաջանալ, օրինակ, մահվան վախ, որը սկիզբ է առնում անհայտությունից: Երեխան սկսում է հարցեր տալ բնությունից, կյանքի սկզբից ու ավարտից, որտեղից ենք ծնվում, ուր ենք գնում, երբ մահանում ենք: Կրոնը տալիս է ամենահուսադրող, դրական ու ճիշտ պատասխանները այդ հարցերին: Երեխային ծանոթացնելը Աստծո, մահից հետո կյանքի շարունակության գաղափարներին, բավական թերապևտիկ է ու դրական է ազդում: Երեխան տեսնում է, որ մահը վախի աղբյուր չէ, այլ մեր աշխարհի, մարդու զարգացման մի մասը, կեցության մի ձևից մյուսին անցնելը: Ըստ էության, երեխաները, որոնք ստանում են քրիստոնեական հոգևոր դաստիարակություն, շատ ավելի հեշտ են անցնում այդ ճգնաժամի միջով, քան մյուս երեխաները: Ընդհանրապես կա վիճակագրություն, որ հավատացյալների շրջանում իրենց երջանիկ համարող մարդկանց թիվը 56 տոկոսով ավելի շատ է, քան իրենց հավատացյալ չհամարող մարդկանց մեջ: Սա վկայում է, որ կրոնը ոչ թե խանգարում է, այլ հակառակը՝ նպաստում է մարդու հոգեկան առողջությանը, օգնում է լիարժեք զգալու, կյանքի դժվարությունները հաղթահարելու: Սա վերաբերում է նաև երեխաներին»:
Հոգեբանի կարծիքով՝ հասարակության մեջ անվստահությունը հաղթահարելու համար ծնողներին ընտրության հնարավորություն պետք է տալ, հիմնել եկեղեցական դպրոցներ (դրանց օրինակները կան Արևմուտքի երկրներում) կամ ընտրական կարգով հոգևոր դաստիարակության դասաժամեր մտցնել: «Մենք ունենք կիրակնօրյա հոգևոր դպրոցներ, ուր երեխաները սիրով են հաճախում: Ես դեմ չէի լինի, որ իմ երեխաները դպրոցում ստանային հոգևոր դաստիարակություն»,- ասաց նա:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 4160

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ